Audyt SEO

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Audyt SEO to ogół czynności dotyczących diagnostyki działania strony internetowej, a dokładniej jej wydajności, struktury, techniki wykonania, a także sposobu tworzenia treści. Można więc powiedzieć, że audyt oznacza szczegółową analizę witryny. Kto wykonuje audyt? Osobami odpowiedzialnymi za analizę SEO są oczywiście specjaliści z branży IT. Po przeprowadzeniu audytu sporządza się raport zawierający listę wskazówek dotyczących optymalizacji strony www.

Co ocenia się podczas audytu SEO?


Komu powierzyć audyt SEO?

Audyty stron internetowych warto powierzyć doświadczonym i zaufanym agencjom SEO, które zatrudniają fachowców w branży IT. Ich wiedza i umiejętności poparte długoletnią praktyką w dziedzinie pozycjonowania stanowi klucz do osiągnięcia sukcesu w sieci. Tylko poprawnie wykonana analiza strony internetowej gwarantuje wysoką pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Oczywiście można także skorzystać z pomocy freelancera, który wykona samodzielnie nie tylko audyt SEO, ale także całą optymalizację. Niemniej jednak audyt strony www powinien obejmować analizę takich elementów jak:


Raport SEO - jak często? Raportowanie to część zadań specjalisty SEO. Audyt jest pierwszą czynnością, jaką wykonuje się przed optymalizacją witryny. Wówczas nie tylko wykrywa się błędy na stronie, ale także wskazuje się, jakich sposobów użyć, aby błędy te wyeliminować (darmowy audyt SEO wskazuje tylko podstawowe informacje o stronie). Po wprowadzonych zmianach należy na bieżąco monitorować witrynę i sprawdzać, czy pozycja strony ulega zmianom. Każda osoba, która otrzyma SEO raport opracowany przez specjalistę SEO, powinna zastosować się do jego zaleceń.

Zastanawiasz się, komu powierzyć audyt sklepu internetowego? Podpowiemy, na co należy zwrócić uwagę przy wyborze podmiotu odpowiedzialnego za test strony Google. Przede wszystkim pamiętaj, by audytu SEO nie przygotowywała osoba bez kwalifikacji. Duże ryzyko, że tak właśnie się stanie pojawia się w momencie, kiedy decydujemy się na współpracę z freelancerem przez Internet. Ciężko zaufać komuś, kogo nie widzi się na oczy, prawda? Freelancer może wiele obiecać w związku z pracą SEO online, jednak audyt stron www jest na tyle poważnym tematem, że lepiej powierzyć to komuś zaufanemu. Obecnie na rynku działa wiele agencji specjalizujących się w takim temacie jak analiza strony www. Wskazanie jest wybranie kilku polecanych i zaufanych firm pozycjonerskich i wysłanie do nich zapytania w związku ze świadczonymi przez nich usługami. Pytania dotyczące audytu powinny nawiązywać do takich elementów, jak: słowa kluczowe, profile linków, wydajność i bezpieczeństwo strony, aspekty techniczne witryny.

Doświadczona agencja przeprowadzi test strony www, przygotuje raport z dokonanych działań, w którym dokładnie wskaże jakich parametrów, elementów należy się pozbyć, jakie warto wziąć do poprawy i jakie elementy warto dodać, by strona uzyskała coraz lepsze wyniki w wynikach wyszukiwarki. Dobra agencja reklamowa powinna także doradzić, jakie opcje promocji wdrożyć, aby strona zyskała wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

SEO audyt - jak długo trwa i ile kosztuje?

Audyt stron internetowych polega na analizie wielu danych związanych z funkcjonalnością witryny i jej działaniem pod względem technicznym. Wszystkie elementy muszą być bardzo dokładnie przebadane na wielu płaszczyznach, więc czas związany z analizą SEO strony nie potrwa kilka, a kilkanaście dni. Każdy temat związany z optymalizacją SEO musi zostać bardzo szczegółowo przeanalizowany. Pamiętajmy, że analiza SEO obejmuje nie tylko badanie witryny pod katem kodu i treści, ale także ocenę i weryfikację błędów. Na końcu przygotowuje się raport z poczynionych działań, w którym podaje się informacje o błędach na stronie, a także proste rozwiązania, co zrobić, aby błędy te skutecznie wyeliminować. Każda agencja przeprowadzająca test strony internetowej powinna przygotować raport dla klienta, aby pokazać, że nie kupuje on kota w worku. To swego rodzaju reklama dla agencji. Jeśli klient będzie widział, że praca została wykonana rzetelnie i przyniosła zamierzone efekty, z pewnością poleci taką agencję innym.

SEO test, czyli ile kosztuje SEO audyt? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każda agencja będzie miała inną stawkę za audyt SEO w zależności od tego, jakie metody wykorzystuje, jakich narzędzi używa itp. To jednak nie wszystko, audyty SEO , a dokładniej ich koszt, uzależnione są od takich czynników, jak:


Na pewno audyt SEO sklepu internetowego jest dużo bardziej skomplikowany niż SEO audyt strony www. Jego koszta są więc odpowiednie do trudności zadań i poświęconego czasu. W związku z tym audyt SEO sklepu online może wynieść nawet kilka tysięcy złotych. Przeciętna cena audytu zwykłej witryny internetowej waha się od 1000zł w górę. Oczywiście znajdą się też takie agencje, które wykonają audyt za 500 zł, ale w takim przypadku nie powinniśmy oczekiwać zbyt wiele... Jeśli budżet nie pozwala nam na nawiązanie współpracy z agencją, wówczas nie pozostaje nam nic innego jak wykorzystanie opcji, jaką jest darmowy audyt SEO. Niestety w tym przypadku również efekty mogą być niezadowalające, ponieważ darmowy audyt strony poda nam powierzchowne informacje o witrynie i nic poza tym.

Jeśli zależy Ci na kompleksowej optymalizacji strony, sprawdz strone w wyszukiwarce Google. Zobacz, czy pozycja witryny Ci odpowiada. Jeśli nie, nawiąż kontakt z agencją i przedstaw im swoją sytuację. Być może samo doradztwo i konsulting wystarczą? Jeśli nie, poproś o wycenę audytu i podejmij odpowiednie kroki, by audyt mógł zostać przeprowadzony. Sposobów jest wiele, wystarczą dobre chęci. Pamiętaj, że audyt strony jest pierwszym i najważniejszym krokiem do odniesienia sukcesu w Internecie.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Prowadzisz własny biznes przez Internet? Jesteś właścicielem sklepu internetowego? A może posiadasz stronę internetową, na której prezentujesz świadczone przez siebie usługi? Jeśli zauważysz, że od pewnego czasu ruch na Twojej stronie zmalał, a pozycja witryny w wynikasz wyszukiwania znacznie spadła, zastanów się nad nawiązaniem współpracy z agencją SEO, która pomoże Ci odnieść sukces w sieci i wyniesie Twoją stronę na szczyt. Audyt warto przeprowadzić także w sytuacji, kiedy planuje się zmianę domeny albo przejmuje się witrynę od kogoś innego. Wówczas audyt SEO jest wręcz wymagany, aby dokładnie poznać stronę internetową z zewnątrz i wewnątrz.


Narzędzia wykorzystywane do audytu SEO

Narzędzia pozycjonerskie są nieodłącznym elementem pracy każdego specjalisty SEO. To dzięki nim praca związana z analizą i oceną witryny staje się dużo prostsza i zajmuje mniej czasu. Część narzędzi jest darmowa, a część płatna. Niektóre programy są dostępne dla wszystkich i korzystanie z nich nie wymaga skomplikowanych czynności, natomiast są też takie, które rozpracują tylko profesjonaliści. Obecnie na rynku funkcjonuje wiele narzędzi ułatwiających analizę strony, ale my przedstawimy sześć najpopularniejszych. Oto one:

1. Google Search Console

Dzięki Google Search Console poprawisz czytelność i wydajność strony w Google. Raporty GSC pomagają mierzyć ruch w witrynie i wydajność wyszukiwania. Sprawią, by strona świeciła w wynikach wyszukiwania Google. Co więcej, narzędzie to wysyła powiadomienia, kiedy na stronie pojawią się problemy. Dzięki temu bardzo szybko można wyeliminować wszelkie błędy na stronie.

2. Google Analytics

Narzędzie to jest ogólnie dostępne i całkowicie darmowe. Wykorzystywane jest nie tylko przy przeprowadzaniu audytu SEO, ale także przy innych działaniach marketingowych mających na celu optymalizację witryny. Praca z Google Analytics to przede wszystkim analiza statystyk. Śledząc statystyki swojej strony internetowej można łatwo wychwycić najsłabsze punkty witryny.

3. Majestic

Wsparciem dla specjalisty SEO podczas audytu strony, jest wykorzystanie narzędzia, jakim jest Majestic. Głównym zadaniem programu Majestic jest analiza profilu linków przychodzących. Warto zwrócić uwagę na to, że Majestic umożliwia podgląd, z jakich witryn linkuje konkurencja. Te informacje dają ogromną przewagę nad konkurencją. Agencje SEO wykorzystują podczas audytu to niezawodne narzędzie, dzięki któremu optymalizacja strony internetowej staje się dużo prostsza.

4. Brand24

Brand24 należy do najpopularniejszych narzędzi monitoringu obecności marki w Internecie. Jeśli zależy nam na pozytywnym wizerunku marki w sieci, warto zainwestować w to narzędzie. Dzięki temu szybko dotrzemy do negatywnych komentarzy internautów i będziemy mogli równie szybko zareagować na nieprzychylne opinie. Co więcej, nawiążemy bezpośredni kontakt z klientem, a zdobycie przychylności klientów w sieci jest na wagę złota.

5. Google Trends

To narzędzie pomaga dobrać trafne słowa kluczowe. Umożliwia sprawdzanie popularności konkretnych fraz kluczowych. Google Trends działa w taki sposób, że wystarczy wpisać w wyszukiwaniu słowa kluczowe, które nas interesują. Potem pokażą się statystyki pokazujące, czy dane słowo jest popularne i często wpisywane przez internautów, czy też nie. Korzystanie z Google Trends nie wymaga skomplikowanych czynności, dlatego mogą z niego korzystać zarówno profesjonaliści, jak i laicy.

6. Ahrefs

Jakich funkcjonalności dostarcza Ahrefs? Ahrefs to kolejne specjalistyczne narzędzie SEO, które analizuje przejrzystość linkowania. Bada także pozycję rankingową strony w wynikach wyszukiwania Google. Badanie stron internetowych pod pozycjonowanie, przy użyciu tego programu, staje się dużo prostsze.

Darmowy audyt SEO

Istnieje możliwość przeprowadzenia darmowego audytu strony internetowej. Najczęściej korzystają z tego osoby rozpoczynające swoją przygodę z prowadzeniem e-biznesu. Chcą przyciągnąć na swoją stronę jak najwięcej użytkowników możliwie najniższym kosztem, dlatego decydują się na samodzielne, całkowicie darmowy audyt strony internetowej. Podjęcie takich działań ma zarówno dobre, jak i złe strony, ale o tym za chwilę.

Darmowy audyt strony - wady i zalety

Samodzielnie przeprowadzony audyt SEO online free strony internetowej ma w zasadzie jedną zaletę - taki SEO audyt nic nie kosztuje. Na tym kończą się jego zalety. Jest to doraźne rozwiązanie, generujące podstawowe informacje o serwisie. W związku z tym taka analiza stron www sprawdzi się u początkujących przedsiębiorców, którym zależy na czasie, bo raporty z analizy generują się naprawdę szybko.

Wadą przeprowadzania darmowego audytu SEO jest to, że przeprowadzany jest on przez automaty, które wskazują błędy, ale nie pokazują, w jaki sposób je naprawić. Taka SEO analiza jest dość oględna i na pewno nie można jej porównywać z profesjonalnie przeprowadzanym audycie serwisu, który wykonywany jest kompleksowo w agencji SEO przez specjalistów.

Darmowy audyt SEO online. Jeśli jesteś laikiem, ale chciałbyś dowiedzieć się, jak funkcjonuje Twoja witryna, darmowy audyt SEO z pewnością zaspokoi Twoje potrzeby. Jeśli jednak zależy Ci na tym, by analiza strony została wykonana z pełnym zaangażowaniem, przy użyciu najlepszych narzędzi webmasterskich i nie była to czynność jednorazowa, darmowy test SEO nie sprawdzi się w tym przypadku.

Jeśli więc chcesz poprawić pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania, nawiąż współpracę z profesjonalną agencją pozycjonerską. Analitycy internetowi przeanalizują i zweryfikują Twoją stronę pod kątem robotów wyszukiwarki Google. Dzięki temu optymalizacja witryny przebiegnie bez problemu, a strona poprawi swoją widoczność w wyszukiwarce Google.