Agencja SEO

Co to jest agencja SEO?

Agencje SEO zajmują się pozycjonowaniem stron. Dla każdego, komu zależy na skutecznym pozycjonowaniu swojej witryny, priorytetem będzie znalezienie sprawdzonej, doświadczonej i przede wszystkim efektywnej agencji marketingowej. Obecnie na rynku działa ogromna liczba agencji zajmujących się optymalizacją stron, ale nie wszystkie z nich spełniają oczekiwania klientów. Często na agencję SEO mówi się zamiennie agencja pozycjonerska, interaktywna i reklamowa. Czy te pojęcia wiążą się ze sobą, czy może oznaczają coś innego? Z pewnością dwa pierwsze pojęcia oznaczają to samo - są synonimami. W końcu pozycjonowanie polega na SEO i odwrotnie. Nieco inaczej jest w przypadku pojęć "reklamowy" i "interaktywny". W tym przypadku firmy skupiają się bardziej na promowaniu strony internetowej, dlatego ich usługi związane są z szeroko pojętym marketingiem internetowym. Nie oznacza to jednak, że optymalizacja witryn jest im obca. Wiele firm interaktywnych nie tylko tworzy strony internetowe, ale także oferuje usługi w zakresie pozycjonowania oraz promocji witryn w sieci. Jeśli więc zależy nam tylko na wypozycjonowaniu strony, lepiej szukać firm pod frazą agencje SEO. Jeśli natomiast jesteśmy zainteresowani także reklamą witryny, wówczas agencje reklamowe będą z pewnością trafniejszym zapytaniem.

Znalezienie naprawdę dobrej agencji SEO to nie lada wyzwanie. Czym dokładnie zajmuje się agencja SEO? Czym się kierować przy jej wyborze i gdzie jej szukać? Zaraz rozwiejemy wszelkie wątpliwości....

Czym się zajmuje agencja SEO?

Agencja SEO, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się optymalizacją stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization). Zatrudnieni są w niej specjaliści od SEO, tj. specjaliści ds. optymalizacji, analitycy SEO, czy też specjaliści ds. contentu SEO. To właśnie oni zadbają o to, by witryna zajęła wysoką pozycję wśród wyników wyszukiwania, bo nad optymalizacją strony nie pracuje tylko jedna osoba, a cały zespół. Dzięki temu możemy mieć pewność, że usługi SEO zostaną wykonane kompleksowo, z uwzględnieniem wszystkich szczegółów. Osoby zatrudnione w profesjonalnej agencji powinny cały czas się dokształcać i być na bieżąco z najnowszymi trendami jeśli chodzi o SEO, ponieważ Google czasami dokonuje zmian w algorytmach, a ich znajomość z pewnością ułatwi pracę nad serwisem internetowym.

Głównym zadaniem agencji SEM jest przygotowywanie optymalnej strategii pozycjonowania stron www.

Agencje SEM. Gdzie ich szukać?

Znalezienie dobrej agencji SEO, świadczącej kompleksowe usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych, to połowa sukcesu. Obecnie na rynku działa mnóstwo agencji z branży SEO i SEM, jednak nie wszystkie są w stanie sprostać oczekiwaniom i wymaganiom klientów. Czy powinniśmy szukać agencji tylko w Internecie? Oczywiście pomoc wyszukiwarek jest nieoceniona, niemniej jednak dobrze byłoby skorzystać z innych kanałów komunikacyjnych, a mianowicie:


Specjalizacją agencji SEO jest pozycjonowanie stron. Ranking firm z usług SEO dostępny w sieci z pewnością ułatwi podjęcie ostatecznej decyzji. Firmy pozycjonujące, które cieszą się dużą popularnością w sieci, na pewno się cenią, ale efekty ich pracy będą szybkie i efektywne. Warto więc nawiązać kontakt z taką agencją, która profesjonalnie podejdzie do naszego zlecenia, odpowie, na wszystkie nurtujące pytania i zrobi wszystko, by pozycja naszego serwisu poprawiła się pod względem widoczności w wynikach wyszukiwania.

Wysyłanie zapytań ofertowych do firmy SEO

W związku z tym, że temat pozycjonowania dla przeciętnego przedsiębiorcy prowadzącego handel elektroniczny (e-commerce) jest dość skomplikowany i nie do końca rozumie on o co w tym wszystkim chodzi, warto przed podjęciem ostatecznej decyzji co do wyboru agencji SEO, skontaktować się z daną firmą w celu dopytania o szczegóły oferty. Można to zrobić osobiście, telefonicznie, a także poprzez wysłania e-maila z zapytaniem ofertowym. Bez względu na metodę, lepiej przygotować się do takiej rozmowy.

Zobacz, jakie pytania powinny paść podczas rozmowy lub powinny zostać uwzględnione w formularzu kontaktowym.

  1. Jaka jest forma rozliczania?
  2. Ile trwa okres wypowiedzenia umowy?
  3. Czy tworzone treści na stronę będą objęte prawami autorskimi?
  4. Jakie dokładnie usługi będą wykonywane każdego miesiąca? Chodzi o raportowanie działań dokonywanych na stronie.
  5. Czy agencja będzie informowała Cię o dokonywanych zmianach na stronie serwisu?


Dzięki odpowiedziom na powyższe pytania agencja pozycjonowania będzie wiedziała, że nie ma do czynienia z amatorem, a my sami będziemy mieli pełną kontrolę nad pracą agencji.

Agencja SEM czy Freelancer?

Chcesz skutecznie wypozycjonować swoją stronę? Z pewnością zastanawiasz się, czy firma SEO spełni Twoje oczekiwania? Czy lepszym pomysłem byłoby nawiązanie współpracy z Freelancerem? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Na pewno cel jest jeden - wzrost pozycji witryny w sieci. Czy cel ten łatwiej będzie nam osiągnąć z agencją SEOSEM, czy z osobą wykonującą zadania na zlecenie? To z kim współpracujemy wpłynie bezpośrednio na sprzedaż produktów/usług, na wzrost ruchu na stronie, na budowanie marki w sieci itp.

Agencja SEO posiada szerokie spektrum działania. Każda osoba zatrudniona w tym miejscu będzie odpowiedzialna za inną rzecz. Jedna skupi się na optymalizacji kodu, inna weźmie pod lupę content marketing, jeszcze inna skupi się na reklamie - media społecznościowe, kampanie Google Ads. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że każda z tych usług zostanie wykonana na najwyższym poziomie. W przypadku pracy Freelancera tej pewności już mieć nie będziemy, bo zgodnie z powiedzeniem: jak ktoś/coś jest od wszystkiego, to jest do niczego.

Freelancer współpracuje na odległość. Nie ma znaczenia, czy jest miejscem jego pracy jest Warszawa, Wrocław czy Kraków. Liczą się efekty. Być może zapłacimy mniej i nie stracimy na jakości, ale ryzyko zawsze jest większe. W agencji SEO pracują specjaliści. Możemy z nimi porozmawiać osobiści i wiemy, że nasz serwis będzie w dobrych rękach. Z kolei ktoś, kogo nigdy nie widzieliśmy na oczy, może w każdej chwili zerwać umowę i nawet nie będziemy wiedzieli, czy podane dane są prawdziwe. Agencja pod tym względem jest bardziej wiarygodna. Sam podejmij decyzję, co będzie dobre dla Twojego serwisu.

Wybraliśmy agencję SEO. Co dalej?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, agencje marketingu internetowego zajmują się przygotowywaniem optymalnej strategii pozycjonowania stron www, ale na tym nie kończy się ich zadanie. Wręcz przeciwnie, od tego się zaczyna się cały proces optymalizacji witryny. Pamiętajmy, że pozycjonowanie SEO wymaga czasu. Strona musi przejść optymalizację kodu oraz treści zawartych na stronie. Istotne jest także pozyskiwanie linków (ang. link building), budowanie zaplecza, a także dodawanie opisów do katalogów tematycznych. Dzięki tym działaniom strona nie tylko znajdzie się na wysokiej pozycji wśród wyników wyszukiwania, ale także utrzyma tę pozycję, a to z kolei zapewni odniesienie sukcesu w sieci. Ważne jest odpowiednie podejście do współpracy z firmą pozycjonującą. Na co powinniśmy zwrócić uwagę?

  1. Bądźmy cierpliwi. Pozycjonowanie strony, pozycjonowanie sklepów to długotrwały proces i efekty mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. Naszym zadaniem jest cierpliwie czekać na poprawę pozycji strony internetowej firmy. Jakakolwiek próba przyspieszenia tego procesu może przynieść odmienne skutki.
  2. Zaufajmy specjalistom z branży. Tylko wiedza, doświadczenie i umiejętności działań marketingowych specjalistów w zakresie obsługi strony pod względem SEO, mogą wpłynąć na jakość witryny i zaistnienie jej w sieci. Profesjonaliści wykonają takie działania jak : audyt SEO strony, dobranie słów kluczowych, optymalizacja kodu i treści itp. Tylko kompleksowe podejście specjalistó wpłynie na skuteczne pozycjonowanie. Firma pozycjonerska zatrudniająca specjalistów SEO dba o to, by pracownicy stale się rozwijali i poszerzali swoją wiedzę z działu SEO.
  3. Bądźmy w stałym kontakcie z agencją SEO. Między nami a agencją SEO powinien być stały kontakt. Lista fraz kluczowych powinna być zaakceptowana przez klienta, podobnie jak dodawane treści na strony. Agencja ma dostęp do witryny, jednak to my jesteśmy właścicielami serwisu i to my mamy decydujący wpływ na to, co się na niej znajduje. Poza tym agencja może poprosić nas o przesłanie tekstów, danych firmy itp. Poprzez takie działania cały złożony proces pozycjonowania może choć trochę zostać przyspieszony. Firma pozycjonerska w wielu kwestiach będzie pytała o zielone światło, jeśli chodzi o działania na stronie, jak i poza nią. Wszelkie zmiany, jakie będą nanoszone na stronie będą miały bezpośredni wpływ na ranking SEO strony w Google. Każdy klient na prawo zaproponować dobór fraz, na jakie chciałby, aby strona byłą pozycjonowana. Kto jak kto, ale właściciel witryny najlepiej orientuje się w branży, w jakiej świadczy usługi. Jego wskazówki są więc w tym przypadku bardzo cenne. Agencja SEO powinna mieć to na uwadze.


Stosując się do powyższych zaleceń osiągniemy zamierzone cele w zakresie marketingu internetowego. Nasza witryna szybko trafi na najwyższe pozycje w rankingu wyszukiwarek. Dobry content, odpowiednie frazy kluczowe, linki, reklama w Google AdWords, reklamy w social mediach, treści na blogu i inne działania SEO pozwolą wybić stronę na szczyt.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Kiedy ostatnio adres Twojej witryny dotarł na szczyt wyszukiwarki? Prowadzisz własny biznes i chciałbyś osiągnąć lepsze wyniki sprzedaży w Internecie? Co może dla Ciebie zrobić nasza agencja? Pozycjonowanie to nasza specjalność. Dzięki naszym kompleksowym usługom Twoja firma szybko osiągnie sukces w sieci. Jesteśmy doświadczoną agencją interaktywną. Działamy na rynku już od ponad 10 lat, dlatego możesz nam zaufać.

Nasi klienci mogą być pewni, że decydując się na współpracę z nami, przeprowadzimy dla nich kompleksowe pozycjonowanie. Polska to nie jedyny kraj, działamy także na arenie międzynarodowej. Gwarantujemy możliwie szybki wzrost pozycji Państwa strony w wynikach wyszukiwania.

Poprzez skuteczne pozycjonowanie, pozyskamy dla Ciebie klientów przez Internet, ale to nie wszystko, co możemy dla Ciebie zrobić. Oferujemy także:


Dzięki naszej pomocy, Twoja strona znajdzie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Wpłynie na to dobór odpowiednich fraz kluczowych, odpowiednie linkowanie oraz optymalizacja kodu i treści. Wszystkie te działania wykonamy przy ustaleniu odpowiedniej strategii, tak by cały proces pozycjonowania przebiegał bez komplikacji, a efekty były widoczne już po kilku miesiącach. Samo osiągniecie wysokich pozycji w wyszukiwarce może nie wystarczyć. Liczy się także to, by jak najdłużej strona utrzymała się w top10. W związku z tym dobrze byłoby skorzystać z reklam i promocji witryny w Internecie.

Wszystkie osoby zainteresowane naszą ofertą, zachęcamy do kontaktu w celu ustalenia szczegółów współpracy. Napisz do nas, zadzwoń lub odwiedź nas osobiście. Działamy na terenie całej Polski, a także poza jej granicami. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, z pełnym zaangażowaniem. Zapewniamy dobre warunki współpracy, profesjonalne doradztwo, a także miłą atmosferę.